Smukke Mennesker


Danimarka menşeine sahip olan Smukke Mennesker (Nothing’s All Bad), yalnızlığın vücutlarında kol gezdiği dört özlemli ruhun, Ingeborg, Anna, Anders ve Jonas‘ın bir şekilde kesişen hayatlarının dramatik yanlarına ışık tutuyor.

Ingeborg; kocasının ölümünden sonra zorunlu emekliliğin de verdiği sıkıntıyla beraber hayatının geri kalan günlerinde yalnızlıkla mücadele etmek zorundadır. Kızı Anna ise tek göğsünün olmayışı sebebiyle artık seksi olmadığını düşünüp bir şekilde hayattan ve çevresinden ilgi beklemektedir. Sessiz bir muhasebeci olan Anders, cinsel dürtülerini tetikleyen gelişmelere kayıtsız kalamayışı sebebiyle karısı ve oğlu Jonas tarafından terkedilir. Jonas ise anne ve babasının arasında kalmasıyla beraber yitik yaşamında tutunacak bir dal olarak yine cinselliği kullanıyor.

Cinsellik ve aile yaşamını yalnızlık minvalinde işleyen ve orjinal isminin çevirisi ironik bir şekilde “güzel insanlar” olan film; prolog ve monologların desteğiyle kesitli bir anlatımı tercih ediyor. Her kesit öncesi verdiği mottoyu diğer kesite kadar incelikli bir şekilde işleyen yapısına ek olarak, keskin ve epeyce dikenli konuları cesurca kadraja alması film için pozitif anlamda iyi gelişmeler olarak göze çarpıyor.

İstikrarlı bir temponun benimsendiği aşikar olan, aynı zamanda nitelikli ve sağlam oyuncu performanlarına ihtiyacı olduğu da ortada olan Smukke Mennesker, bu ihtiyacını temposuyla eşdeğer olarak saf bir şekilde elde ediyor. Çekim için kullanılan renkler, senaryoyla müstesna bir şekilde keskin ve atmosfere uygun, kadrajlar ise tam olarak bir ustalık işi.

Yalnızlığın esir aldığı bünyelerin psikolojik dışavurumunu cinsellikle birlikte etkileyici bir tarzla anlatan çaylak Danimarkalı yönetmen Mikkel Munch-Fals, ilk yönetmenlik deneyimi için hayli pozitif bir ışık veriyor. Todd Solondz‘un Happiness‘i ile birlikte Good Dick adlı yapımdan da aşina olduğumuz bu anlatımı Danimarka topraklarından zamansız ve mekansız bir şekilde izlemek için Smukke Mennesker, iyi bir referans olacaktır.

01 Mar 2011 tarihinde Film Kritikleri içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: