Eyyvah Eyvah


Yönetmen : Hakan Algül
Oyuncular : Ata Demirer , Demet Akbağ , Özge Borak Şakrak, Salih Kalyon

Vizyona girmeden 1 ay önce şurada haberini vermiştik. Ata Demirer‘in ilk senaryo denemesi olacak olması ve bunun yanında Demet Akbağ‘ın beyazperdede rol alacağı ilk komedi filmi olması bakımından hakikaten meraklanmıştım. Izlemeden once eksi‘de orda burda yorumlari okuduktan sonra film boyunca güleceğimi düşündüm. Aslında yanlış yaptım işte. Çok büyük beklentiler içinde gittim. O beklentim karşılanmadı ama eğlenmedim de değil. Bir Ata Demirer hayranı olarak uzun zamandır Trakyalı şivesini konu edineceği filmi çekmesini istiyordum.

Senaryo bakımından çok şey vaad etmeyen hatta vasatın altında kalan bir film olmasina rağmen karakterler can vermiş filme. Aslında birkaçı desek daha iyi olur. Çünkü yan karakterleri pek beğenmedim ben. Çok kasıntı geldi. Şive yapmaya çalışmaları da olmamış. Mekanlar ve kostümler ise uymuş.

Bazı sahnelerde dakikalarca güldüm açıkcası. Ata Demirer tek kişilik gösterilerinden sonra kendini hatırlattı. Çok da iyi oldu. Film çekmemiş olsaydı twitter’dan iğrenç ama bilerek yaptığı esprilere mahrum kalacaktık :p Salih Kalyon az görünmesine rağmen,bendeki hayranlığını katladı diyebilirim. Ata ile bir sahnesi var ki görülmeye değer. 20 saniyelik sahne kahkahalara boğuyor. Ve Demet Akbağ. Tamamen bir efsane. Helal olsun vallahi :) Film bittikten sonra Bir Demet Tiyatro‘yu anımsadım. Çok da güzeldi be. Ayrı bir parantez de Özge Borak Şakrak’a açacak olursak, iyi kotarıyor. Daha çok filmde görürüz inşallah.

En nihayetinde film, aslında ne vaad ediyorsa veriyor. Burada bir sıkıntı var. Sıkıntı sadece benim düştüğüm hataya düşmemek. Ben çok etkili birşey bekledim. Bu bakımdan filme kusur bulmadım. Senaryo yerlerde, ama oyunculuklar iyi. Tatlı tatlı şarkısı enfes =) döle kalamare iğrenç :p Çanakkale ve benzeri yerlere gidip bir çınar altında demlenme hevesi veriyor. Gidip o insanlar arasında gülüp eğlenip yaşamak istedim. Ki film bu insanları ve gündelik yaşantıları da tam olarak olmasa da yansıttı. Çok renkli, vurdumduymaz ama gururlu ve yerinde insanlar.

Ikincisi geleceği için mutluyum. Film namına son zamanlarda güldüren hiç birşey yokken,biz hala Hababam Sınıfı‘na gülebiliyorken iyi alternatif olur. Tatlı Tatlı şarkısını da paylaşarak huzurlarınızdan ayrılıyorum :)

04 Mar 2010 tarihinde Film Kritikleri içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 5 Yorum.

  1. Tesadüf ki bende bugün bu filmi izledim. Yazdıklarına tamamen katılıyorum.

    Özge Borak Şakrak gerçekten hayranlık uyandırıyor. Yüzü ekranı dolduruyoor. Daha çok filmde göreceğimizi ümit ediyorum.

    Eğlenceli bir filmdi. Dediğin gibi büyük beklentilerle gitmemeli. Kahkaha attığım sahneler oldu, filmden gülerek ayrıldım :)

    Not: Demek Akbağ tamam Seda Sayan, Demet Akalın karışımı oynamış ama o dişler bana çok itici geldi.

    Ata’nın çok şişman olduğunu ilk kez bu filmde farkettim. Gözüme gözüme soktular yani.

  2. Ki orda biraz mantıksızlık vardı sanki. Kim o dişlere sahip,itici diye nielendirilebilecek sanatçıyı Jolly, Babylon vari mekana assolist yapar. :=) Şahsen ben yapmam. Neyse ki yazdığım gibi senaryo aramak çok yanlış.

  3. Ben şu Ata Demirer’i bir türlü sevemedim Fatih.Yani her oynadığı dizi,film bence aynı yüz aynı mimik aynı konuşma tarzı.Hiç bir orjinallik göremiyorum ki oyunculuğunuda beğenmiyorum açıkçası.Şahan misali kendisini yalnızca tv programı yaparken görmeyi tercih ediyorum ben.Filmi izlemedim ama izleme isteğide duyacağımı snamıyorum-yazını okuduktan sonra bile:P-Demet Akbağ kendine ne yapmış öyle çok değişmiş biraz daha gerilirse gülerken yırtılacak ağzı yüzü:o

  4. Ben Ata’yı popüler olmaya çalışmadığı, para için çeşitli şekillere girmeiği için seviyorum açıkcası. Kendinde olanı yapıyor. Bakarsak hepsinin ayrı ayrı meziyetleri var ama hepsi kendini tekrar ediyor. Ben şahsen neYılmaz Erdoğan gibi “ben oldum” edalarına girip devam etmesini ne de Cem gibi ukala olmasını istemem açıkcası :=) Şahan’ı hiç karıştırmıyorum. TV’de izlemek için geceleri uyumazken, şimdi kredisi sıfıra düştü.

    Bunun 2.si olacak en nihayetinde. He yine aynı çizgide devam ederse çok haklısın. En nihayetinde film sektöründe daha yeni ve ne Şahan gibi ne de Cem gibi kendini kabul ettirebilmiş değil. Eğer başka bir role büründüğünü görürsek daha sağlıklı yazarız diğmi canim :=)

  5. Artık kuzenlerin ısrarı ile gittim filme,senaryo tastamam değil elbette ama filmdeki doğal oyunculuklar filme kapılmanızı sağlıyor,kendimi bir gülerken bir hüzünlenirken buldum:P
    Filmin kendi içinde kopuklukları olsa da eğlenceli bir film olmuş.

Bir Cevap Yazın

