Invictus


“..kapı ne kadar dar olsa da,
cezam ne kadar ağır olsa da,
kaderimin efendisi benim..”

Daha önce merakla beklediğimi dile getirmiştim. 2010’da izlediğim ilk film oldu.

Nelson Mandela’nin hayat hikayesini az çok biliyoruz. Irkçılık karşıtı eylemlerde bulunup aynı zamanda siyahların yanında bulunduğu gerekçesiyle hapse atılan ve daha sonra serbest bırakılıp güney afrika devlet başkanlığına seçilmesi vs.. Eastwood’un herhangi köşede kalmış olsun olmasın bir hikayeyi nasıl da etkileyici bir hale getirdiğini bir kez daha gördük. Million Dolar Baby’den sonra Oscar’ı tekrar iliklerinde hissetmek istiyor olacak ki sporun birleştiriciliğini müthiş şekilde harmanlamış filmde.

Uzun metraf bir before-after sunumu olarak da nitelendirilebilir bir film olmuş. Özellikle Mandela’nin ten rengi ne olursa olsun kardeşliğe destekli bir şekilde dem vurmasıyla film tadından yenmez oluyor. Sporun heyecanı olsun, hırsın gücü olsun bu noktada bir sürü replikle birlikte filme kaptırıyoruz kendimizi.

— Bu noktada ipucu vardır–

Böyle filmlerde beni tek sıkan şeyin spor ve kahramanlık temalarını hissettiğimizde sonunu bilmemiz oluyor. Geriye bunun nasıl işleneceğini merak etmek kalıyor. Bazı karelerin küçük anektodlarla ekrana yansıması ve birkaç dakikalık aralarla gösterilmeleri çok güzel olmuş. Örneğin; yanılmıyorsam kiliseden Springbook antreman elbisesi almak istemeyen çocuğun final maçını dinlemek için polis arabasına yavaş yavaş sokulması..

Bunların haricinde.. Tek ben mi böyle düşünüyorum bilmiyorum fakat sevinç gösterilerinin yavaş çekimde gösterilmesini beğenmedim. Akıcı olan bir duyguyu yine akışına bırakmak daha güzel olurdu fikrimce. Nasıl ki herhangi bir spor müsabakasında sevincin doruklarına gelindiğinde herşey o çılgınlığın gizeminde yatıyorsa burda da o çılgınlığı görebilmeliydik.

— Bu noktada ipucu bitiyor–


En nihayetinde dışarıdan spor teması ağır bastığı düşünülse de Mandela’nin dediği gibi “bu bir insanlık meselesi” demesi asıl konuyu ortaya koyuyor. Beklentileri karşıladı. He daha iyi olamaz mıydı. Tabii ki :)

Filmin en can alıcı öğesini ise Freeman’ın gerçekten Mandela gibi oynuyor oluşuydu. Mandela’mı oynuyor yoksa Freeman mı ayırt edebilmek zor :D Şayet mandela’yı tanıyor olup da sinemadan,Freeman’dan bi’haber ilk izlediğim film Invictus olsa Mandela nasıl oynamış derdim..

Torrent Download : Invictus

Altyazı : Divxplanet

07 Oca 2010 tarihinde Film Kritikleri içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. 2 Yorum.

  1. great white

    ben de bu hafta izlemeyi düşünüyorum, artık bir değerlendirme de ben yaparım:)

    teşekkürler..

Bir Cevap Yazın

